عکس خفن +18
پیش‌تر از آن‌كه تیپ كماندویی سپاه پنجم تشكیل شود، چهار روزی بود كه به خدمت كماندوهای لشكر 23 كه در منطقه "قصری" _ که در نزدیكی محور حاج‌ عمران متمركز بودند _ درآمده بودم. پیش از آن هم، به مدت شش‌ماه در مقر سپاه اول، واقع در كركوك بودم. نبرد"‌التطبیقیه" اولین نبردی بود كه من در آن شركت كردم. در شب 9/9/1985، ارتش ایران حمله شدیدی را به مواضع تیپ 98 پیاده در محور "حاج‌عمران" و ارتفاع "كوره دی" و مواضع تیپ 604 پیاده در محور

ارسال در تاريخ 19 مهر 1391برچسب:, توسط ariyasam
اينكه مي گويند نيروي هوايي با شروع جنگ تحميلي غافلگير شد، درست نيست چراكه اين نيرو چند ماه قبل از جنگ تحميلي، طرح عمليات دفاعي خود را به نام البرز آماده كرد و در اختيار شوراي عالي دفاع قرار داد.

 

 

برای دیدن ادامه به ادامه مطلب بروید

ارسال در تاريخ 19 مهر 1391برچسب:, توسط ariyasam
می توان(پطرس بن حلیم) دانشمند فیزیک اتمی عراق را معذور دانست،زیرا وی نسبت به این زن که بسیار زیبا ودل انگیز بود ،دل بسته بود .زنی سفید پوست و سخت جذاب ،دامنی تنگ و چسپان و بلوزی با یقه ای باز و فریبنده که براستی عقل و دل می ربود.به مدت یک هفته ،هر روز صبح در پاریس در ایستگاه اتوبوس ظاهر می شد .درست هنگامی که (حلیم )سوار اتوبوس می شد و به محل کارش می رفت ،او را می دید و هر با ر ماشین سواری قرمز رنگ BB512 در نزدیکی ایستگاه اتوبوس می ایستاد و آن زن زیبا را سوار می کرد و می برد .راننده آن سوار ی نیز جوانی سفید پوست و شیک پوش با چشمانی کبود و قیافه ای دوست داشتنی ،جلب توجه می کرد (بن حلیم) تبعه عراق در طول راه محل کارش فقط به این (زن) می اندیشید و بس ،گویی همه چیز از یاد برده بود.این زن عقلش را ربوده بود.

برای دیدن ادامه به ادامه مطلب بروید

ارسال در تاريخ 19 مهر 1391برچسب:, توسط ariyasam
دو روز قبل از عملیات فرو نشاندن جت مسافربری خطوط هواپیمایی قیرقیزستان بود که فرمانده حفاظت اطلاعات بندر عباس نامه بسیار سری ای رو از ستاد کل نیروی هوایی دریافت کرد .. بعد از گشایش رمز سریع با فرماندهی پایگاه نهم شکاری تماس گرفته و درخواست جلسه محرمانه ای رو بیان کرد .. فرمانده با تجربه پایگاه هوایی بندر عباس به خوبی از کاربرد جلساتی که به پیشنهاد مقامات حفاظت اطلاعات برگزار می شود رو به خوبی حدس می زد .. ! او با خود فکر کرد حتمآ از اون دستور العمل های همیشگی است که به دلیل مرز مشترک با خلیج همیشه فارس و تحریکات ناو های امریکایی باید از زمین و هوا نظارت دقیقی داشت .. اول ساعت اداری روز بعد جلسه برگزار شد .. فرمانده حفاظت اطلاعات بعد از اطمینان از بسته بودن در و پنجره های دفتر فرمانده ، او را از خبری که دیشب به دستش رسیده بود اگاه کرد ..افسر اطلاعات به اهستگی و نجوا کنان به گوش فرمانده پایگاه گفت .. با استعانت از درگاه خداوند متعال و دعا های خیر مردم شریف ایران با تلاش شبانه روزی سربازان گمنام آقا صاحب زمان حضرت مهدی ( عج ) و عواملی نفوذی که به لایه های امنیتی عبدالمالک ریگی رخنه کرده اند
ارسال در تاريخ 19 مهر 1391برچسب:, توسط ariyasam
عباس خود را طعمه قرار مي دهد

 

 در يكي از مأموريت هاي جنگي به همراه عباس بر فراز خليج فارس در حال پرواز بوديم. آن روز قرار بود كه كاروان بزرگي از كشتي هاي نفتكش و تجاري را تا آب هاي بين المللي اسكورت كنيم. براساس اطلاعات رسيده دشمن تصميم داشت تا به كاروان حمله كند. به همين خاطر موقعيت بسيار حساس و خطرناك بود. با طرحي كه عباس ارائه كرده بود قرار شد تا ده فروند شكاري 14- F دو فروند، دو فروند، پوشش سنگين هوايي منطقه خليج فارس را تأمين كنند تا از اين طريق كشتي ها از حملات دشمن در امان بمانند. من و عباس كنار هم پرواز مي كرديم. 

ارسال در تاريخ 19 مهر 1391برچسب:, توسط ariyasam
این خبرنگار ایرانی از روی چند انفجار و شمار زیاد کشته‌ شده‌ها به نوع سلاح به کار گرفته شده مشکوک شده بود. خودش گفته بود از روی کنجکاوی خبرنگاری موضوع را پیگیری می‌کرده اما در نهایت جرمش شد جاسوسی و چهار روز بعد از صدور حکم، اعدام شد.

 

 

برای دیدن ادامه به ادامه مطلب بروید

ارسال در تاريخ 19 مهر 1391برچسب:, توسط ariyasam
به گزارش پارسینه، علی پاتریک پهلوی در گفتگویی مشروح با نشریه همشهری ماه ، ناگفته هایی از تاریخ انقلاب و سقوط پهلوی ها را روایت کرده است، متن این گفتگو را از نظر می گذرانید:

 

برای دیدن ادامه به ادامه مطلب بروید

ارسال در تاريخ 19 مهر 1391برچسب:, توسط ariyasam

ازدواج با محارم توسط خاندان سلطنتی مسریان باستان انجام میشد مادران با پسران و خواهران با برادران ازدواج میکردند تا قدرت و سروت را درون خانوادهی خود نگه دارند مانند اجدادشان فرعونیان حکومت سلطنتی بریتانیا نیز تاریخ طولانی از ازدواج هایی با محارم دارد میدانید چه اتفاقی برای فرعون ها افتاد؟

ارسال در تاريخ 19 مهر 1391برچسب:, توسط ariyasam

شاید شماهم این فیلمو دیده باشین اگه این فیلمو دیدین با خودتون گفتین اجب فیلمه خوبی ایرانی ها رو چه ادم های شجاع و خوبی نشون دادن ولی این فیلم هم جای حرف داره فیلمه 300 رو که یادتونه توی فیلمه 300 انقدر اقراق کردن که باور داستان و اتفاق هاش برای هر کسی از هر جای دنیا محال بود برای همین فیلمی رو ساختن که در کنار واقعیت هایی که داره دروغ هایی هم هست برای مثال ایران اولین کشوری بود که حقوق بشر توش اجرا شد ولی اول این فیلم سرباز ها پسر بچه ای رو فقط به دلیل اینکه باعث ترساندن اسب یکی از سرباز ها شده بود به شدت زدند و میخواستند دست قهرمان داستان یعنی شاهزاده دستان رو بدلیل حمایت از دوستش قطع کنند.

ارسال در تاريخ 19 مهر 1391برچسب:, توسط ariyasam

چکیده: آلن فریدمن(نویسنده و محقق امریکایی): «امریکا به پیشنهاد ویلیام کیسی (رئیس سیا)،تحویل بمب های خوشه ای به عراق را در اولویت قرار داد زیرا این سلاح را مناسب ترین و کارآمد ترین سلاح برای در هم شکستن امواج انسانی مدافعان ایرانی می دانست.به اعتقاد او این بمب ها میتوانست به یک قدرت تصاعدی واقعی و مؤثر علیه قوای ایرانی تبدیل شود. در واقع این بمبها از لحاظ تکنیکی جزء سلاح های متعارف محسوب می شوند اما در میدان نبرد همانند سلاح های نامتعارفی چون سلاح های شیمیایی میتوانند موجب کشتار وسیعی شوند. چنانچه این بمب ها درست عمل کنند می توانند در وسعتی به اندازه 10 برابر زمین فوتبال هر کسی را کشته یا مجروح کنند. عملاً این بمب ها چرخ گوشت های هوایی هستند و هر چیزی را در سر راه خود خرد می کنند.»

ارسال در تاريخ 19 مهر 1391برچسب:, توسط ariyasam